Go To Dashboard
@syanizsyaza

Hover HERE!

Welcome to my blog,i'm Syaniz. Thanks for visiting my blog, Follow is your responsibility in this zone. 고마워!



Menu

owner stuff Links Entry


Followers






Chit Chat






Credits
Template by Atin Tory
Image by We?it.
Help by Wana, Afiqah.


Tips Memutihkan Gigi Yang Kekuningan



Sorry kalau gambar tu meloyakan tekak korang.

Bukan gigi kuning sebab tak gosok gigi tapi disebabkan faktor seperti merokok, makanan dan minuman.

Masa kanak-kanak dulu gigi cantik je macam retis tapi bila makin berumur gigi tu main menguning tapi tak semua orang mengalami masalah macam ni. Ada je orang yang masih maintain putih berkilat giginya.

Jom tengok apa petua yang korang boleh cuba. 

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

Tips2 di atas mungkin ambil masa kalau nak betul-betul putih. Kalau rasa nak cepat boleh lah beli gigi palsu. Putih berseri ! Haha ^-^

Oklah.
Bye & Salaam





Post a Comment