Go To Dashboard
@syanizsyaza

Hover HERE!

Welcome to my blog,i'm Syaniz. Thanks for visiting my blog, Follow is your responsibility in this zone. 고마워!



Menu

owner stuff Links Entry


Followers






Chit Chat






Credits
Template by Atin Tory
Image by We?it.
Help by Wana, Afiqah.


Ceria Selalu | Muka Mesti Ada Senyum



AHAA .. Muka mestilah sentiasa nampakk ceria . Barulah hidup akan sentiasa happy ! Macam Syaniz .. Korang fikir Syaniz ni jenis macam mana ? Seriiusss 48 jam 59 minit 59 saat ke ? HAHA . Bagi Syaniz , Syaniz bukanlah jenis yang suka seriuss sangat ! Happy Happy Meal gitu lah . haha. Tak suka lah serius sangat . Nanti otakk manyakk serabut maa~

Kerekk je kan ? Syaniz nak share siket lah tips macam mana nak ceria selalu . Alahh .. tips yang simple mimple je . Sebab , Syaniz kan budakk yang ceria selalu . happy nak mampuss . periang macam kanak-kanak ribena tu .:) Tak percaya ! Ce tanya kengkawan Syaniz. hak2! Kompom diorang akan kata gitu ! (perasan je lah kaw nih Syaniz oiyyy)

Jom sondol cendol dekat tips Syaniz nih.. J

1.  Sentiasa Berfikiran Positif
Oh yeahh . Berfikiran positif terhadap semua benda . Semua yang berada di sekeliling anda. Jangan terlalu ikutkan perasaan jika terjadi sesuatu perkara yang tidak diingini . Kalau dekat tempat kerja tu , pastikan suasana di situ , selesa , ceria , bersih dan ada bau-bauan yang wangii-wangi . Alah , kalau penyembur wangi tu abess. Guna je lah Shieldtox ke . 2 in 1 lagi tuh .. Boleh matikan serangga + menjadikan persekitaran anda berbau wangee. HAHA.

2. Selalu Memaafkan Orang Lain 
Jika kita mempunyai sikap yang selalu memaafkan orang lain , maka hidup kita akan sentiasa ceria dan happy selalu ... Ye lah . Kalau kita ada buat salah dekat orang kan .. Then , kita tak mintak maaf dekat diorang.. Ada hidup korang akan ceria ! For sure tak lah kan ?  So, saling memaafkan orang lain . dan selalulah mintakk maaf kat orang . Hidup Ceria.. aman Sentosa..hihi.

3. Bergaul dengan Rakan Yang Boleh Menceriakan Hidup Anda
Wahh ! Suka..Suka.. Syaniz suka kalau dapat bergaul dengan orang seperti ini . Boleh mencerikan hidup kita pabila kita dalam kesedihan . Tambah-tambah kalau kengkawan kita tu suka buat lawakk ! Tak ke best macam tuhh ? hee . Kalau Syaniz.. orang lain yang best ! Sebab , Syaniz nih jenis yang suka buat orang tertawa . HAHA . Pak Lawakk ~  Ops ! Mak Lawak. Hehe !

4. Jangan terlalu memikirkan masalah 
Ye . Ini lagii penting kalau nak diri tu sentiasa ceria ! . Pada sesiapa yang banyakk masalah sangat tuh . Tak kira lah , masalah dengan keluarga ke , masalah dengan boyfie/gurlfie korang ke , masalah dengan kengkawan ke , masalah dengan sapa2 je lah kan .. Korang jangan pulakk terlalu memikirkan masalah tuh . Itu akan membuatkan korang akan bertambah runsing , tension dan akan selalu marah-marah . Padahal , masalah tu , boleh disettle kan dengan baik . 

5. Lakukan aktiviti yang kita suka 
HEHE . Apa yang korangg suka ehh ? Kalau Syaniz , Syaniz suka saangat online , berblog , and dengor lagu . hee. Walaupun aktiviti ini hanya mengadapp lappy je kan . Hidup Syaniz sentiasa ceria oo . Sebab masalah akan kurang kalau kita buat aktiviti yang kita suka. Daripada asyik dokk pikirkan masalah je kan . Sampai bila kita nak dapat saat-saat ceria kan ? kehkeh . Betul takk ?

Ok . Itu sahaj 5 tips yang dapat Syaniz kongsikan ..
JCeria-Ceria Selalu yeahh . Chill Beb ~ K. Baii ~

Thnx For Reading ! Comment Jom ! >.^





Post a Comment